Tuesday, July 14, 2015

CARATOMAX ATASI MASALAH MATA RABUN | SELAMAT TINGGAL CERMIN MATA

Mata rabun sampai kena pakai cermin mata. Contact lens pulak bukan semua orang sesuai pakai. Jenis mata kering tak sesuai pakai contact lens.

Kenapa mata boleh rabun sebenarnya? 

Apabila mata tidak dapat membiaskan cahaya dengan baik, ini menyebabkan penglihatan menjadi kabur. Situasi ini dipanggil rabun mata. 

Rabun mata ni ada 3 jenis. 
Rabun dekat, rabun jauh dan rabun silau.

caratomax
Apa beza ketiga-tiga jenis rabun ni?

Secara ringkasnya, orang yang rabun jauh mempunyai bentuk kornea yang terlalu melengkung atau bola mata yang terlalu panjang.

Mereka yang rabun dekat pula, bentuk kornea mereka kurang melengkung atau pun bola mata terlalu pendek menyebabkan cahaya tertumou dibahagian belakang retina.

Mereka yang rabun silau pulak bentuk kornea mereka tak sekata. Ia membiaskan cahaya ke arah yang berlainan. Orang yang rabun silau, boleh jadi juga rabun jauh atau rabun dekat.

Faktor penyumbang rabun mata?

Antara sebab kenapa rabun boleh berlaku adalah disebabkan faktor-faktor seperti 

@ Faktor keturunan

Sebagai contoh, ibu bapa yang mengalami rabun jauh, kebarangkalian untuk anak-anak mereka pula yang mengalami rabun jauh adalah sebanyak 40%.


@ Faktor pemakanan

Kekurangan vitamin tertentu seperti vitamin A menyumbang kepada masalah rabun. Vitamin A diperlukan untuk membantu melindungi permukaan kornea dan ia diperlukan untuk penglihatan yang baik.

Vitamin A juga memainkan peranan dalam menurunkan risiko macular degeneration (AMD). Kajian menunjukkan, pengambilan vitamin A (as beta carotene), Vitamin C, Vitamin E, Zink dan Kuprum oleh orang yang mempunyai risiko penyakit mata yang berkaitan dengan umur, dapat menurunkan risiko advanced AND sebanyak 25% sepanjang 6 tahun.


@ Faktor tabiat diri sendiri

Tabiat melihat objek terlalu dekat dalam masa yang lama boleh menyebabkan rabun. Ada teori mengatakan, seseorang gemar membaca pada jarak dekat biasa akan mengalami rabun jauh.

Dulu-dulu, mak selalu suruh makan sayur dan buah. Bukan mak je, cikgu pun sama. Kenapa sayur dan buah ini penting untuk kita. Sebenarnya, kandungan karotenoid dalam buah dan sayur tu, yang mereka nak kita dapat. Karotenoid ini sangat bagus untuk kekalkan kesihatan mata, paru-paru, jantung dan lain-lain untuk jangka masa yang panjang. Mak memang nak anak dia mata elok, cerah dan terang. Senang nak belajar. 
Lagipun, karotenoid ni bekalkan antioksidan yang tinggi untuk melawan radikal bebas.

caratomax

Karotenoid ada 4 jenis. Fungsi 4 jenis karotenoid tersebut ialah ;

1. Astaxantin 
Astaxantin  ni berfugsi sebagi daya pengesan radikal bebas yang tinggi dan mengekalkan tahap kolesterol. 

Untuk muka lebih berseri, astaxantin bertindak sebagai perisai UVA dan UVB. Cantik la uolls.

2. Alfa dan Beta Carotene
Menguatkan sistem imun badan. Beta Carotene bertukar kepada retinol untuk menyokong daya penglihatan yang baik.

3. Likopena
Likopena penting dalam membantu mengekalkan kesihatan prostat, serviks dan sistem pembiakan. 

4. Lutein dan Zeaxantin 
Menyokong kesihatan mata yang disebabkan penuaan. Lutein dan Zeaxantin ni banyak terdapat dalam sayur hijau.


Bagaimana Caratomax membantu masalah rabun anda?

Basically, caratomax pilihan yang tepat untuk masalah rabun memandang keempat-empat karotenoid yang hebat tersebut ada dalam 1 kapsul caratomax. 

Caratomax mengandungi

  • # Beta Carotene bersamaan 102 biji pisang
  • # Astaxantin bersamaan sepotong ikan salmon
  • # Likopena bersamaan 714 buah aprikot
  • #Lutein dan Zeaxantin bersamaan 285 biji buah limau gedang
  • #Alfa carotene bersamaan 89 biji rasberi
mata rabun

Paling istimewa, CARATOMAX bukan sahaja bagus untuk kesihatan mata, tetapi ia juga membekalkan sumber antioksidan yang tinggi untuk melindungi sel tubuh daripada serangan radikal bebas. Sebab tu caratomax ni, bagus untuk kecantikan juga.

Bagi mereka yang mengalami masalah rabun mata, degan power spek yang rendah, pengambilan caratomax yang konsisten boleh bantu bebaskan anda daripada penggunaan cermin mata.

Tak nak rabun dan tak nak pakai spek lagi? 

Sila dapatkan produk shaklee yang hebat ini! Jangan buang masa lagi, bertindak dengan cepat. Hubungi saya SEKARANG JUGA! Suhailey 012 921 4064.

Sekiranya anda perlukan sebarang maklumat lanjut dan konsultasi berterusan secara PERCUMA sila hubungi saya. Anda BERHAK untuk dapatkan LAYANAN ISTIMEWAKHAS UNTUK CUSTOMER SAYA SAHAJA.

SuhaileyMohdNoor
012 921 4064
COD : Kuantan Kemaman

Bersama Membangunkan Ekonomi Ummah



No comments:

Post a Comment

Your Comment Is Our Motivation!
Thank You Very Much

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...