Wednesday, April 25, 2018

CARA KURANGKAN JERAGAT DENGAN CEPAT, BERKESAN DAN SELAMAT

Assalamualaikum...

Topik hari ni nak ulas tentang perihal jeragat.
Perempuan, kalau jeragat dah mula menyerang kulit muka, memang sedih.

Perkara paling nak elak tau, jeragat ni, jerawat ok lagi.
Orang kata, mintak sisih kalau dapat jeragat ni.

Tapi tu lah, susah nak elak jeragat ni, sebab usia kita semakin tua kan, ciri-ciri penuaan pun pasti akan bermula juga :(

Tapi, jangan la bimbang sangat, proses penuaan ini boleh ditangguhkan jika kena dengan kaedahnya :)

Kalau kulit muka kita tu, jeragat dah mula timbul, kita cuba kurangkan jeragat ni. 

Pudarkan sekali keamatan warna jeragat tu, tidak lah nampak obvious sangat :)

cara kurangkan jeragat dengan cepat, selamat dan berkesan

Firstly, kita kena tahu apa faktor - faktor yang menyumbang kepada proses penuaan ini. Lebih spesifik lagi, macamana jeragat ini boleh terbentuk atau terjadi.

Dengan, mengeksplotasi faktor penyumbang terjadinya jeragat ini, mungkin kita mampu melambatkan proses kemunculan jeragat ini di kulit muka kita.

Jeragat didefinisikan sebagai :

"mana - mana bintik -bintik kecil berwarna coklat di kulit yang diakibatkan oleh pengeluaran melanin yang bertambah. Bilangan dan keamatan bintik -bintik coklat ini meningkat seiring dengan pendedahan kepada cahaya matahari"

Jeragat ini biasanya terjadi/ terbentuk akibat daripada pendedahan kepada sinaran UVB yang mengaktifkan melanocytes yang seterusnya meningkatkan penghasilan melanin. Apabila pengeluaran melanin bertambah, jeragat akan terbentuk dengan jelas. 


Semakin terdedah kepada sinaran UVB ini, semakin jelas jeragat akan kelihatan. Jeragat ni, bukan sahaja terbentuk di kulit muka tau, tetapi di mana sahaja bahagian kulit yang terdedah kepada sinaran UVB. Bahagian badan lain yang biasa ditemui jeragat ini, termasuklah pada bahagian kulit bahu, leher dan lengan.



Apa nak buat untuk elakkan jeragat terbentuk pada kulit muka kita?

Paling mudah, elakkan diri daripada sinaran UVB.

Tapi, boleh ke kita nak elak, hari-hari mesti keluar rumah kan, nak pergi sekolah, nak pergi kerja, nak meniaga dan macam-macam lagi aktiviti harian kita.

Memang tak boleh nak elak.....

Cara paling mudah, kita kurangkan jeragat tu, nak elak dah tak boleh kan, pada waktu tertentu usia kita ni, memang jeragat ini mula timbul.


Cara sihat untuk kurangkan yang terbukti berkesan adalah dengan pengambilan suplemen /vitamin dan produk kecantikan yang betul.


1. YOUTH

youth

Youth ni produk skincare terbaru dari Shaklee Corporation. Bukan sahaja direka khas oleh pakar bertaraf antarabangsa, Youth ini juga merupakan produk skincare yang dihasilkan oleh 100% daripada sumber tumbuhan. 

Kandungan utama Youth ini, dapat membantu mengurangkan jeragat dengan berkesan dengan cara melindungi sel kulit daripada sinaran UVB yang menjadi punca terbentuknya jeragat. 

Muscadine grape, Vital Repair, Apple Stem Cell Extract antara bahan kandungan Youth yang berfungsi untuk melindungi sel kuit daripada radikal bebas dan juga mempercepatkan pembaharuan sel kulit supaya kulit kelihatan berseri dan tidak kusam lagi. 

Youth ini juga terbukti melalui kajian klinikal, menyihatkan sel kulit dan mampu membuatkan kulit kelihatan muda 10 tahun.

2. VIVIX

vivix dan jeragat

Vivix mengandungi Resveratrol yang sangat tinggi antioksidan. Kulit yang berjeragat memerlukan antioksidan ini bagi melawan radikal bebas yang menyumbang kepada pembentukan jeragat.

Apabila radikal bebas ini dihalang, pembentukan jeragat pada kulit muka atau mana-man bahagian yang terdedah, boleh dihalang.

3. VITAMIN C

kurangkan jeragat dengan cepat,berkesan dan selamat

Pengambilan Vitamin C yang konsisten mampu membantu untuk menghalang pembentukan jeragat daripada berlaku. Sebagai antioksidan yang kuat pula, vitamin c membantu mencerahkan kulit dan secara tidak langsung dapat memudarkan jeragat sedia ada.

Istimewanya vitamin c ni juga, ia mencegah enzim dalam badan daripada mengeluarkan melanin yang berlebihan apabila kulit terdedah kepada sinaran matahari.

Paling best, vitamin c juga membantu penghasilan kolagen untuk keanjalan kulit :). Banyak lagi fungsi vitamin c ni tau, boleh klik VITAMIN C untuk bacaan tentang vitamin c selanjutnya. 

4. GLA COMPLEX

gla jeragat

Salah satu punca jeragat terbentuk adalah disebabkan ketidakseimbangan hormon. Fungsi khas GLA adalah kawal atur hormon supaya kembali stabil. Apabila hormon mula stabil, jeragat susah untuk terbentuk. 





Berminat untuk mengetahui lebih lanjut mengenai SET KURANGKAN JERAGAT ini, hubungi sahaja : 

Suhailey Mohd Noor
sueymn@yahoo.com
COD di kawasan Kemaman/Kuantan
Penghantaran dengan Pos Laju/Gedex ke seluruh negeri dalam Malaysia
Penghantaran ke luar negara juga disediakan


*Penafian:   Segala testimoni/penulisan tentang produk yang dikongsi di laman ini bukan bertujuan untuk merawat, mencegah, mendiagnose atau menyembuhkan apa jua penyakit. Pembaca yang mengalami masalah kesihatan digalakkan mendapat nasihat daripada pakar perubatan yang diiktiraf.




Friday, March 23, 2018

JANA PENDAPATAN TAMBAHAN MODAL RENDAH #PROJEKBUATDUIT

Semua orang suka duit, jarang sangat ada orang yang tak suka duit. Kalau tak suka duit sekalipun, memang dia perlukan duit untuk meneruskan kehidupan dalam keadaan ekonomi yang semakin mencabar sekarang ni.

Ada yang rasa duit dah cukup, tapi perlukan lagi untuk tunaikan impian yang banyak tu, nak pergi melancong lah, nak beli kereta idaman lah, malah nak beli rumah idaman pun ada.

Bagi mereka yang rasa gaji cukup cukup makan je tu, sure nak tambah pendapatankan? especially bagi mereka yang tengah bulan dah sesak nafas tak cukup duit sampai terpaksa hutang sana sini.

Student pun perlukan pendapatan tambahan sekarang. Kos kehidupan semakin tinggi, nak harap PTPTN atau biasiswa semata, memang tak cukup la kan.

Sesi Penerangan #projekbuatduit

Cara paling efektif untuk mereka yang terikat dengan kerja hakiki untuk menjana pendapatan tambahan adalah dengan buat bisnes secara online.

Tapi, nak bisnes tak pandai.
Nak bisnes tak tahu nak mula kat mana.
Nak bisnes tapi takde modal besar.
Nak bisnes tapi takde mentor nak guide.

Nak sangat extra duit untuk tampung hutang sana sini!

Jadi, Kak Suey nak tawarkan korang untuk join #projekbuatduit  untuk mereka yang serius nak tambah pendapatan yang cukup-cukup makan atau memang tak cukup makan pun sebenarnya.


Kelebihan bisnes #projekbuatduit ni, 

  • Modal rendah hanya RM80
  • Ada sistem yang boleh diduplikasikan
  • Bisnes bersama team bukan bisnes sorang-sorang
  • Ada kelas marketing dan produk untuk bantu ahli bisnes
  • Ada reward pencapaian
  • Ada Mentor dari pelbagai kepakaran
  • Produk dengan permintaan tinggi, kualiti taraf antarabangsa dan paling selamat
#projekbuatduit ni, pendapatannya tiada batasan, yang penting perlu bersungguh dan ikut step yang diajar. Kalau malas, apa pun tak dapat.


Kak Suey nak bantu mereka yang rajin, komited, ada kemahuan, dan hati kental. Team Kak Suey akan start #projekbuatduit ni, bermula 1 April 2018. Kami gunakan konsep Mentor-Protege untuk laksanakan projek jana pendapatan tambahan ni dengan jayanya :)

Nak tahu lebih lanjut?
Hubungi Kak Suey di talian 012 921 4064 atau klik link http://suhailey.wasap.my


Kak Suey disini untuk membantu :)

Thursday, February 16, 2017

ESP Untuk Badan Bertenaga Sepanjang Hari

Sejak jadi mak, lain rasa badan ni.
Nak uruskan anak kecil, komitmen pada kerja hakiki lagi dan tak lupa komitmen pada rumahtangga.

Macam 'superwoman' gitu!
Bila anak mula bertambah, komitmen semakin tinggi. Bukan cerita pasal duit ni tau, tapi pasal pengurusan anak-anak



Untuk saya yang travel jauh ke tempat kerja, memang terasa sangat penat. Tambah dengan komitmen anak menyusu. Memang tak menang tangan. Mengantuk, letih dan lesu? Memang itulah 'tragedi' hari-hari.

Untuk atasi masalah ni, ESP shaklee menjadi pilihan saya. Demi badan yang bertenaga, sanggup saya minum ESP ni hari-hari.



Kelebihan ESP shaklee ni, ia membekalkan tenaga segera kepada badan. Orang nak diet sesuai jugak ambik. Untuk kuruskan badan.



Ibu menyusu, selain membekalkan tenaga, kandungan protein yang tinggi dalam ESP Shaklee ini membuatkan susu perahan nampak pekat dan baby lebih cepat kenyang.  Cukup nutrien kan. Penting untuk ibu menyusu memastikan diri mendapat nutrien yang mencukupi.

Haa, selain tu, wajib korang tahu, ESP shaklee ni boleh bagi efek positif pada kulit tau. Kulit mulus gitu.

Banyak kelebihan positifkan ESP ni, sebab tu cepat je sold out kat Shaklee. Semua orang perlukan. Satu tong untuk 1 family.


Kalau korang pun nak merasai bestnya ESP ni, meh contact saya, suhailey, di talian 012 921 4064. Saya akan cuba guide korang untuk makan ESP ni dengan cara yang betul sehingga dapat kesan. Untung-untung boleh buat bisnes sekali ;)


Suhailey Mohd Noor
012 921 4064

Friday, January 27, 2017

VIVIX PRODUK ANTI JERAGAT BERKESAN

Dah banyak produk dicuba untuk kurangkan jeragat.
Stress, penat, bazir duit pun ada. Banyak dah berhabis untuk jeragat ni.

Macam ni, sebelum pilih produk anti jeragat, better fahamkan dulu kenapa jeragat untuk boleh berlaku. Baru boleh cari jalan penyelesaian untuk kurangkan jeragat tu dan bagi yang tiada jeragat ni, boleh lah elakkan daripada jeragat menempel kat  muka yang cantik tu.

Ramai orang, silpa pilih produk, sebab tu, bukan je jeragat tak hilang, malah duit dah habis beribu!



Jeragat ni terjadi ada kaitannya dengan radikal bebas. Jeragat kan sejenis radang. Radikal bebas yang banyak menghasilkan melanin yang berlebihan. Ini kerana, badan kita mula bertindak balas untuk melawan radikal bebas ini.

Penghasilan melanin yang berlebihan akan menyebabkan jeragat semakin menebal. Ngeri betul radikal bebas ni kan? Memang fungsi radikal bebas ni untuk rosakkan kulit memandangkan ia adalah molekul yang tidak stabil. 

Jadi kita perlukan antioksidan untuk melawan radikal bebas ini. Apabila cukup antioksidan, radikal bebas ini akan terlawan dan jeragat pun tak sempat nak muncul.

Ok, sekarang dah tahu dah, kena guna/makan/minum produk tinggi antioksidan, baru jeragat boleh pergi. 

Nampak tak, kita perlukan antioksidan yang tinggi untuk melawan radikal bebas ni. Mana nak dapat?

Banyak produk yang bekalkan antioksidan, dalam buah buahan seperti oren, anggur, beri dan lain lain, memang kaya dengan antioksidan ni, cuma cukup ke untuk melawan radikal bebas ni?



Kenapa kena pilih vivix untuk halau jeragat pergi?

Dalam vivix, ada antioksidan iaitu resveratrol dan polifenol. Resveratrol dalam produk lain hanya 20% tapi dalam vivix ada 98% resveratrol asli. 

Kajian Professor Harvard, membuktikan bahawa, apabila resveratrol digabungkan dengan polifenol, produk tersebut akan jadi 10x lebih berkesan dan power. Vivix ada 15 jenis polifenol. 

Mantapkan kuasa antioksidan vivix ni? Habislah ko radikal bebas!

Paling istimewa, vivix ni bertindak sehingga ke peringkat DNA. Setiap sel yang rosak akan dibaiki oleh ramuan dalam vivix ni.  Bukan hanya membaiki sel yang rosak, vivix turut membekalkan tenaga kepada sel. Makin awet muda siapa yang amal vivix ni.

Sekarang dah tahu kan apa produk anti jeragat yang terbaik dan berkesan. Nak order boleh contact Suhailey di talian 012 921 4064. 

Banyak sangat kebaikan vivix untuk kesihatan kita ni. Memang tak rugi cuba!

Baca tentang vivix untuk awet muda di sini :

VIVIX AWET MUDA 25 TAHUN


Testimoni Vivix Untuk Jeragat :

Testimoni Jeragat semakin nipis

Testimoni jeragat hilang dalam masa sebulan

Suhailey
012 921 4064








Wednesday, January 25, 2017

VIVIX PRODUK ANTI AGING TERBAIK UNTUK AWET MUDA

Siapa yang tak nak awet muda kan? 
Keinginan setiap wanita untuk tampil cantik, bergaya dan awet muda. Kalau boleh setiap masa nak anggun dan jelita jek.

Tak nampak muka cantik jelita, dapat awet muda pun dah syukur tau. Obses tau bab awet muda ni.

Vivix shaklee, setakat ni setahu saya adalah produk anti aging terbaik dipasaran. Diperbuat daripada gabungan bahan-bahan yang tinggi antioksidan dan resveraterol, vivix dikatakan mampu membuatkan kita nampak muda 25 tahun.

Teruja saya tau. Macamana tu, muda 25 tahun? Sape tak nak kan?

Kelebihan vivix ni terletak pada 4 ramuan utama yang digabungkan untuk menghasilkan vivix ni. 

Polyganum Cuspidatum

Juga dikenali sebagai Knotweed Jepun, Polyganum Cuspidatum ini merupakan tumbuhan perenial yang besar. Ia berasal dari Asia walaupun banyak ditemui di Amerika Utara dan Eropah.



Polyganum Cuspidatum macam dalam gambar tu, kaya dengan resveratrol yang merupakan sejenis antioksidan yang bagus untuk kesihatan dan kecantikan kita.

Anggur Muscadim

Anggur muscadim merupakan satu-satunya anggur yang mempunyai lebih daripada satu kromosom, yang mana saintis percaya ianya dapat mengukuhkan profil polifenolnya dan berpotensi untuk memanfaatkan kesihatan.

Polifenol 

Polifenol adalah kumpulan fitokimia yang terdiri daripada sebatian tanaman yang mengandungi khasiat antioksidan dan sel anti-penuaan semulajadi. 




Purple Carrot

Purple carrot adalah sumber terbaik vitamin A. Ia juga mengandungi fitokimia termasuklah caretenoids, phenolics, polyacetylenes, isocoumarins dan sesquiterpenes. Sumber antioksidan yang tinggi iaitu anthocyanins juga terkandung dalam purple carrot ini.

Bahan - bahan ini menjadikan vivix begitu istimewa dan bertindak untuk melindungi sel daripada terus menua.


European Elderberry

European elderberry mengandungi flavonoids yang mempunyai ciri antioksidan yang kuat, dengan itu ia mampu meningkatkan sistem imunisasi badan kita.

Perasan tak, ramuan vivix ni kaya dengan anti oksidan. Anti oksidan ni sangat penting dalam mengelakkan sel badan dari 'berkarat'. Dah berkarat, tak cantik lor!


Antioksidan dalam vivix ni adalah terdiri daripada Polifenol dan Resveratrol. Kedua bahan ini memang tinggi antioksidan yang bukan sahaja baik untuk awet muda malah untuk melindungi badan daripada radikal bebas.

Mengikut kajian klinikal yang telah dijalankan, resveratrol sangat penting dalam memelihara DNA sel yang rosak akibat radikal bebas. Jahatkan radikal bebas ni.

Radikal bebas ni atom yang tidak stabil terhasil daripada pencemaran, cahaya matahari  dan juga pembakaran lemak dalam badan. Bahayanya radikal bebas ni sebab ia boleh menyebabkan pelbagai penyakit seperti kanser dan jantung. Menakutkan kan?


Bagaimana kesemua ramuan vivix bertindak untuk menghalang penuaan dan tampil awet muda?

Bab awet muda ni, nak kaitkan vivix ni dengan Telomeres.


Diagram di atas menerangkan tentang penuaan dan kerosakan sel. Telomeres pada bahagian hujung DNA bertindak sebagai pelindung DNA ni. 

Apabila kita semakin berusia, telomeres ini akan memendek dan semakin hilang perlindungan. Ini disebabkan oleh serangan radikal bebas dalam badan kita. 

Antioksidan dalam bentuk polifenol atau resveratrol diperlukan untuk melindungi telomeres ini daripada serangan radikal bebas.

Apabila tiada atau kurang serangan daripada radikal bebas ini, saiz telomeres akan maintain, sekaligus penuaan terhalang. 

Antioksidan yang tinggi yang diperlukan ini terdapat dalam ramuan vivix. Macam tu lah, analogi bagaimana vivix ini dikaitkan dengan anti aging atau anti penuaan. 

Awet muda gittew!

Best kan vivix ni, bukan sahaja untuk awet muda, malah untuk melindungi badan kita daripada pelbagai penyakit. 

Kalau nak tahu lebih lanjut tentang vivix hebat ini, boleh hubungi saya, Suhailey ditalian 012 921 4064.

InshaAllah saya akan bantu anda mendapatkan produk anti aging terhebat ini.


Suhailey
012 921 4064






Wednesday, January 11, 2017

6 PRODUK UNTUK KULIT BERMINYAK

Tak best kan bila muka berminyak.
Jerawat mudah tumbuh.
Kena guna blotters jugak untuk serap minyak kat muka tu.
Rimas sebenarnya.




BAGAIMANA MASALAH KULIT BERMINYAK INI BOLEH BERLAKU?

Ada banyak punca yang boleh menyebabkan kulit berminyak. Antara punca kulit berminyak termasuklah, diet yang tidak seimbang, kulit terdedah kepada keadaan persekitaran yang kotor atau berhabuk dan diet yang tidak seimbang. 

Selain itu, ketidakseimbangan hormon juga boleh menyebabkan berlakunya kulit berminyak selain penggunaan produk kecantikan wajah yang tidak sesuai.

Tidak lupa, faktor seperti stress, tidur yang tidak cukup, selalu letih dan penyakit seperti sembelit juga menyumbang kepada terjadinya kulit berminyak.

BAGAIMANA CARA MENGATASINYA?


Suplemen shaklee ada produk untuk atasi masalah kulit berminyak ni. Testimoni mereka yang dah amalkan produk shaklee untuk kulit berminyak ni pun ada. 

Vitamin shaklee untuk mengatasi masalah kulit berminyak termasuklah :

VIVIX


kulit berminyak


VITAMIN E


kulit berminyak


GLA




B COMPLEX




VITAMIN C


kulit berminyak


ESP



6 produk shaklee ini membantu mengurangkan masalah kulit berminyak. Testimoni yang berkaitan adalah seperti berikut :








Berminat untuk mengetahu lebih lanjut tentang 6 produk untuk kulit berminyak ini, hubungi,

Suhailey Mohd Noor
012 921 4064



*Penafian:   Segala testimoni/penulisan tentang produk yang dikongsi di laman ini bukan bertujuan untuk merawat, mencegah, mendiagnose atau menyembuhkan apa jua penyakit. Pembaca yang mengalami masalah kesihatan digalakkan mendapat nasihat daripada pakar perubatan yang diiktiraf.


Suhaileymohdnoor
Kuantan,Pahang
11 Jan 2016




Tuesday, January 10, 2017

2 VITAMIN UNTUK KULIT CANTIK LICIN TIADA JERAGAT

Bercakap bab kulit cantik, saya memang suka. Terutamanya kulit wajah Suka tengok wajah yang cantik. Flawless. Berseri jek.

Kulit cantik boleh tingkatkan tahap konfiden. Stress tau kalau kulit wajah berjerawat jeragat bagai. Sedih pun ye. Itu saya la, memang tak suka jerawat. Jeragat apa tah lagi. 

Tak putih takpe, janji kulit wajah tu takde masalah. Asal licin bebas jerawat dan jeragat sudah.

Vivix dan gla shaklee boleh bantu untuk kita dapatkan kulit wajah yang cantik, licin dan elak jeragat. Kalau memang dah sedia ada jeragat, inshaAllah dengan konsisten vivix dan gla, kuranglah jeragat tu.

VIVIX 

Vivix, vitamin tinggi antioksidan. Nak lawan radikal bebas yang rosakan sel tu, kena lawan dengan antioksidan ni. Dengan cara ini lah, vivix melindungi sel daripada rosak.

jeragat


Secara ringkasnya, radikal bebas adalah salah satu punca terjadinya jeragat. Antioksidan ni lah yang akan kurangkan jeragat ini.

Bukan hanya melawan radikal bebas, kandungan aktif dalam vivix juga membuatkan sel kita bertenaga. 

Macamana tu? 

Kandungan aktif dalam vivix meningkatkan bilangan mitokondria, apabila kandungan mitokondria tinggi, lebih tenaga dibekalkan kepada sel. 
Tak la nampak lesu wajah tu kan.

Dari segi melambatkan penuaan, vivix membantu dalam menghalang telomeres yang terlibat dalam penuaan sel daripada terus memendek.

Telomeres memendek menyebabkan penuaan, maka vivix membantu maintain kan saiz telomeres supaya penuaan lambat berlaku.

Tak ke kulit cantik, licin bebas jeragat bila konsisten minum vivix ni.

GLA KOMPLEKS

Gla ni sinonim betul dengan wanita. Tapi jangan sangka lelaki tak boleh makan gla ni pulak. Hihi.

Lelaki pun nak kulit cantik jugak.



Gamma lenolenik acid (GLA) ini bertindak menyeimbangkan hormon kita. Tahu tak, salah satu punca jeragat timbul adalah disebabkan hormon kita yang tak seimbang.

Wanita terutamanya, setiap bulan pun hormon weng kan sebab period, hihi lagi la bagi kesan buruk pasal jeragat ni. Wajib makan gla untuk seimbangkan hormon tu, seterusnya kulit pun cantik, bebas jerawat dan kurangkan jeragat. 

Bagi kulit wajah yang belum didatangi jeragat tu, boleh makan gla dari sekarang untuk elak timbulnya jeragat.

Once dah ade jeragat, memang susah nak hilang. Boleh pudarkan dan kurangkan jumlah tompok hitam jeragat tu je.

Prevention is better than cure. Maka, konsisten lah gla dari sekarang untuk kulit wajah yang sihat dan bebas jeragat.

Jika, puan berminat untuk berbincang lebih lanjut berkenaan vivix dan gla untuk kulit cantik, licin kurang jeragat ni, boleh hubungi saya Suhailey di talian 012 921 4064.

Terima kasih kerana sudi melawat blog ini.Doakan saya terus dilimpahi idea untuk berkongsi ilmu dengan tuan/puan semua.

Suhailey Mohd Noor
10 Jan 2017

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...