Wednesday, July 8, 2015

5 PUNCA IBU BERPANTANG KELETIHAN DAN CARA MENGATASI

Menimang cahayamata sememangnya saat yang ditunggu oleh semua pasangan yang telah berkahwin. Saat melahirkan anak itu sungguh indah, walaupun pengalaman bersalin setiap ibu adalah berlainan.

Ada ibu hamil mengalami pengalaman ngeri semasa bersalin dan tak kurang juga, ada ibu hamil yang sangat mudah bersalin.Rezeki masing-masing kan, tapi rata-rata mengatakan, semua kesakitan semasa melahirkan hilang saat melihat muka indah si kecil tersayang.

Memang penat melayan kontraksi nak bersalin, wajib cukup tenaga tau. Para suami jangan lupa pastikan ibu hamil bertenaga sebelum masuk labour room.


Selepas bersalin, logik la kan ibu nampak tidak bermaya. Banyak tenaga yang dah digunakan, tambahan pula proses kontraksi yang panjang menyebabkan ibu keletihan


5 Punca Ibu Berpantang Keletihan 

1) Proses Kelahiran Yang Lama

Tidak semua ibu bernasib baik menghadapi proses kelahiran yang cepat dan selamat. Rata - rata, untuk proses kelahiran yang pertama, proses kelahiran agak mengambil masa. Namun ia tetap bergantung kepada keadaan ibu dan proses kelahiran bayi masing-masing.

Proses  kelahiran yang lama menyumbang kepada ibu keletihan semasa berpantang dan mengambil masa untuk kembali cergas. Tempoh untuk ibu berpantang kembali cergas juga tidak sama antara semua ibu. Ada yang mengambil masa 2,3 hari sahaja, ada yang mengambil masa yang lama sehingga berminggu.

2) Kehilangan Banyak Darah Semasa Bersalin

Tidak dinafikan, ibu banyak kehilangan darah semasa proses kelahiran bayi. Sudah pasti tahap keletihan ibu berpantang lebih teruk berbanding mereka yang keletihan akibat kehilangan darah ketika datang bulan. Cuba bayangkan...letihkan. 


3) Rutin bertambah

Secara automatik, rutin harian ibu tersebut bertambah, dah ada penambahan ahi kelurga kan, Dengan pergerakan yang terbatas disebabkan baru bersalin, rutin yang bertambah ini sudah tentu meletihkan ibu-ibu berpantang.

Nak susukan bayi, nak mandikan bayi, nak settlekan diri sendiri, suami dan anak - anak lain lagi. Lagi menambahkan keletihan ibu berpantang apabila ibu ini berpantang sendiri tanpa bantuan.

4)  Tidur Yang Tidak Mencukupi

Apabila dalam tempoh berpantang, memang tak selesa nak tidur. Bukan boleh tidur sebarangan pun. Tak selesa sangat. Panas pun satu hal. Of course tak boleh tidur dalam air cond. 

Setiap 1-2 jam kena bangun untuk susukan bayi pulak. Tak cukup tidur kan ibu berpantang ni. Sebab tu la letih sangat.

 5) Ibu Terpaksa Pantang Makan 

Semasa tempoh berpantang, ibu memang tak dibenarkan makan sebarangan. Bukan semua makan boleh dimakan tau. Hari-hari kena makan nasi + ikan panggang + air suam. Macamana la nak dapat tenaga kan. Tapi, kalau makan yang bukan-bukan, bukan sahaja ibu yang merana, anak sekali yang jadi mangsa.

Nak tak nak, terpaksa la berpantang makan.


Jika anda adalah salah seorang ibu berpantang yang keletihan, saya cadangkan set berpantang shaklee untuk mengatasi masalah keletihan yang anda alami.


Bukan sahaja dapat mengatasi masalah keletihan, set berpantang shaklee juga memberikan anda side effect/kesan seperti berikut :

1) Mempercepatkan Luka Jahitan Sembuh

2) Memberikan Rasa Tenang

3) Membantu mengurangkan sembelit

4) Megembalikan Keserian Wajah

5) Memberi Tenaga

6) Menstabilkan Emosi

7) Menggalakkan Penghasilan Susu/Milk Booster

8) Mengurangkan Masalah Rambut Gugur

9) Mengurangkan Jangkitan

10) Membekalkan Kalsium

Kesian kan ibu berpantang ni, dah la penat bersalin tak habis lagi, bersambung pulak dengan proses  berpantang. Para suami tu tolong la bantu isteri. 

syoknye relax macam ni masa berpantang

Para suami yang bimbang isteri letih sepanjang tempoh berpantang tu, boleh hubungi saya untuk dapatkan set berpantang shaklee ini. Yang paling best, boleh dimakan seawal hari pertama berpantang dan boleh dimakanwalaupun bayi anda terkena jaundis.


Sila dapatkan produk shaklee yang hebat ini! Jangan buang masa lagi, bertindak dengan cepat. Hubungi saya SEKARANG JUGA! Suhailey 012 921 4064.

Sekiranya anda perlukan sebarang maklumat lanjut dan konsultasi berterusan secara PERCUMA sila hubungi saya. Anda BERHAK untuk dapatkan LAYANAN ISTIMEWAKHAS UNTUK CUSTOMER SAYA SAHAJA.

SuhaileyMohdNoor
012 921 4064
COD : Kuantan Kemaman

Bersama Membangunkan Ekonomi Ummah




No comments:

Post a Comment

Your Comment Is Our Motivation!
Thank You Very Much

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...