Monday, October 20, 2014

3 Petua Kurangkan Parut Jerawat Dengan Cepat

Parut Jerawat terutama di bahagian muka memang menyakitkan hati dan memalukan. Ada ke petua kurangkan parut jerawat?

Kalau boleh, nak halang jerawat daripada tumbuh supaya parut jerawat tu tiada. Tapi, itu kan proses semulajadi untuk sesetengah orang terutamanya ketika menjelang cik Period datang menjelma. Maka, apa yang boleh dibuat adalah, berusaha untuk kurangkan parut jerawat tersebut. 

Di sini saya serta 3 petua kurangkan parut jerawat dengan cepat. Petua kurangkan parut jerawat ini saya dapat hasil pembacaan di internet.


Petua Kurangkan Parut Jerawat
Parut Jerawat
Secara realistiknya, kita tidak menghilangkan parut jerawat dalam masa sehari, tetapi inshaAllah dengan petua kurangkan parut jerawat ini, parut jerawat dapat dikurangkan dengan lebih cepat.

Ketiga-tiga petua kurangkan parut jerawat dengan cepat ini menggunakan bahan semulajadi, senang dapat dan mudah untuk disediakan.


Petua Kurangkan Parut Jerawat 1

Petua kurangkan parut jerawat yang pertama adalah dengan menggunakan Jus Lemon. Tahukah anda, jus lemon sebenarnya mempunyai sifat natural skin bleaching yang mana dapat membantu kurangkan parut jerawat anda.

Bagaimana cara kurangkan parut jerawat dengan jus lemon?


petua kurangkan parut jerawat
Jus lemon

Campurkan 1 bahagian jus lemon  dan 1 bahagian air. Seterusnya, sapu campuran tersebut pada parut jerawat selama 15-20 minit. Bilas dan sapu sedikit pelembap pada bahagian parut jerawat itu.

Mudah bukan???


Petua Kurangkan Parut Jerawat 2

Petua Kurangkan Parut Jerawat kedua ini lebih mudah kerana hanya menggunakan baking soda! Baking soda ni memang mudah nak dapat dan selalunya ada di setiap rumah yang suka buat buat kuih atau kek.

Ramai yang tak tahu sebenarnya, baking soda boleh kurangkan parut jerawat dengan cepat dan hanya mengambil masa 2 minit sahaja.

Bagaimana cara kurangkan parut jerawat dengan baking soda ni?


petua kurangkan parut jerawat
Baking soda
Campur 1 sudu teh baking soda bersama 2 sudu teh air dan jadikan ia paste cecair. Sapukan paste ini ke seluruh bahagian muka dan fokus pada bahagian parut jerawat tersebut. Bilas dengan air selepas 2 minit. Lap bahagian muka sehingga kering.

Harus diingatkan petua kurangkan parut jerawat menggunakan baking soda ini tidak sesuai untuk menghapuskan jerawat yang tengah aktif tau.


Petua Kurangkan Parut Jerawat 3


petua kurangkan parut jerawat
Madu
Untuk petua kurangkan parut jerawat nombor 3, kita gunakan madu. Caranya mudahnya sahaja iaitu gunakan putik kapas untuk sapu madu pada parut jerawat tersebut.   

Buat pengetahuan semua, madu adalah pilihan terbaik untuk kulit sensitif kerana madu tidak merosakkan kulit dan berfungsi untuk melembapkan kulit. Madu juga bersifat anti bakteria dan membantu dalam mengurangkan inflamasi.


Mudah je kan, petua kurangkan parut jerawat yang saya kongsikan hari ini. Bagi yang mencuba tu, jangan lupa tinggalkan komen keberkesanan petua-petua di atas ye. Ada yang cepat betul dapat hasilnya, ada jugak yang lambat. Itu semua bergantung kepada tahap konsistensi amalan petua-petua ini dan usia parut jerawat itu juga.

Untuk Vitamin Shaklee, saya cadangkan Zink dan Vitamin E bagi menyelesaikan masalah parut jerawat ini. Zink dan Vitamin E adalah vitamin shaklee yang sesuai untuk kurangkan parut jerawat. Zink dan Vitamin E Shaklee sememangnya diformulasikan untuk kurangkan parut jerawat dan parut jenis lain juga. 

Baca tentang Zink dan Vitamin E di sini :

Nak order Zink atau Vitamin E??? Hubungi saya ditalian 012 921 4064 atau ikuti langkah berikut :
Pengedar Shaklee Kemaman
Order Vitamin E & Zink
Sekiranya anda disekitar Kuantan dan Kemaman, berikut adalah kawasan COD (cash on delivery) saya,

KUANTAN
BANDAR KUANTAN-AIR PUTIH-HTAA-UIA-BALOK-BESERAH-SG KARANG-SG ULAR-GEBENG-CHERATING-CHENDOR

KEMAMAN 
TAMAN PERWAJA-BERENJUT-GELIGA-FIKRI-JAKAR-GONG PAUH-BUKIT MENTOK-BANDAR CHUKAI-BUKIT KUANG-TELUK KALONG-KIJAL


daftar ahli shaklee

Bersama Membangunkan Ekonomi Ummah

Pengedar Shaklee Kuantan 
Pengedar Shaklee Kemaman

Suhailey Mohd Noor
ID 886589

2 comments:

  1. Terbaikla k.sue..mcm nak cuba jer tips nj tp skrang mcm dah kurang jer sejak minum esp n vit c.hihihi

    ReplyDelete
  2. wahhhh.. terbaik la gabungan vitamin shaklee nie.. :0

    ReplyDelete

Your Comment Is Our Motivation!
Thank You Very Much

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...