Saturday, August 29, 2015

Atasi Kencing Manis dengan Vivix Supaya Kembali Bertenaga

Assalamualaikum dan salam sejahtera,

Sebut pasal diabetes, mungkin ramai yang tak berapa tahu. Tapi, kalau sebut kencing manis, pasti ramai yang tahu. Siap haribulan, memang pesakit kencing manis pun.

Kenapa saya kata macam tu?
Baca ni :

'Timbalan Menteri Kesihatan Malaysia, Datuk Seri Dr Hilmi Yahaya berkata, seramai 2.6 juta rakyat negara ini mengidap diabetes (kencing manis) pada tahun ini.' - Bernama,2014.

Dahsyatkan  statistik di atas!. Dahsyat lagi kesan buruk kencing manis!
vivix dan kencing manis
Menurut Kajian Persatuan Diabetes Malaysia dan Majlis Pencegahan Obesiti, mereka mendapati jumlah pengidap kencing manis membabitkan individu berumur 30 tahun ke atas.

Antara kesan buruk kencing manis adalah:

  • Kegagalan Buah Pinggang
  • Serangan Jantung
  • Strok
  • Gangrene (anggota tubuh mati) - yang kena potong kaki tu, salah satu sebab ni la..
  • Koma
  • Buta

Rasa risau dan takut bila tahu tentang kesan buruk kencing manis ni. Bagi saya, memang kena cegah jugak jika belum lagi mendapat kencing manis ni. Al maklum la, semua orang pun berpotensi menjadi pesakit kencing manis. Kalau yang dah memang pesakit kencing manis, wajib atasi penyakit ni tau.

Vitamin shaklee untuk atasi penyakit kencing manis adalah VIVIX. Vivix ini bukan sahaja boleh  membantu mengawal paras gula dalam darah, malah ia juga bertindak untuk memberi tenaga kepada mereka yang mengamalkan vivix. 

Tindakan vivix dari peringkat sel kita, membantu meningkatkan tahap kesihatan kita secara keseluruhan. Jangan tak tahu, dengan vivix, anda boleh kelihatan 25 tahun lebih muda dari usia.

Ikuti testimoni mereka yang telah berusaha mengatasi masalah kencing manis mereka dengan vivix.

vivix dan kencing manis
Alhamdulillah, ibu mertua boleh enjoy makan makanan manis walaupun dah lama kena penyakit kencing manis. Nikmat yang pesakit kencing manis je tahu.

vivix dan kencing manis

Alhamdulillah, dengan izin Allah swt, vivix bantu pelajar ini kawal kencing manis beliau. Bonus, beliau lebih bertenaga which is sesuatu yang sangat diperlukan diperlukan oleh semua pelajar. Orang muda kan, biasa la aktif. Zaman study lagi lah, memang wajib bertenaga, banyak aktiviti nak kena buat. Syukur beliau buat pilihan yang bijak dengan mengamalkan vivix.

vivix dan kencing manis

Alhamdulillah untuk pakcik. Tak perlu dah nak cucuk insulin. Leceh jugak nak cucuk insulin ni. Since dah bertenaga, boleh join kawan-kawan beraktiviti.

vivix dan kencing manis

Alhamdulillah, gembira hati anak mana yang tak gembira bila kencing manis mak dah boleh dikawal. Mak lagi happy sebab kini dah boleh berbasikal lagi.

vivix dan kencing manis

Alhamdulillah, bacaan kencing manis turun mendadak ke paras 7.9. Berbaloi sangat makan vivix.
vivixd dan kencing manis
Alhamdulillah, kadar gula dalam darah menurun kepada 4.8.

vivix dan kencing manis

Alhamdulillah, dalam masa 2 minggu sahaja, paras gula menurun dari paras 15 ke paras 10. Isteri mana yang tak gembira kan?

So, 7 testimoni atasi kencing manis dengan vivix dah saya bongkarkan.

Jika ada mak, ayah, suami, isteri, saudara mara atau sesiapa sahaja yang mengidap kencing manis, jangan lupa cadangkan pengambilan Vivix. 

Takkan nak tunggu kencing manis lebih parah kan?

Sebarang pertanyaan dan maklumat lanjut tentang vivix, boleh hubungi saya Suhailey ditalian 012 921 4064. Konsultasi percuma khas untuk customer saya.

* Nikmati diskaun 5% , keahlian shaklee percuma dan rebat tunai RM3+.++ dengan setiap pembelian 2 botol vivix. Tak lupa Free Vitalea jika anda berdaftar pada bulan ini.

Bersama Membangunkan Ekonomi Ummah
SuhaileyMohdNoor

No comments:

Post a Comment

Your Comment Is Our Motivation!
Thank You Very Much

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...