Friday, March 7, 2014

Fakta ESP yang wajib diketahui

ESP atau nama sebenarnya adalah Energising Soy Protein adalah produk berasaskan soya keluaran Shaklee Products (Malaysia) Sdn Bhd. Buat pengetahuan semua, Shaklee adalah syarikat pertama yang mencipta makanan tambahan yang berasaskan kacang soya. Pengasingan protin untuk menghasilkan ESP yang pertama ini dicipta oleh Dr Shaklee pada awal 70 an, dan berikut penemuan ini, pelbagai kajian klinikal dijalankan dan telah membuktikan bahawa protin  soya (ESP) ini adalah faktor utama dalam penjagaan kesihatan yang unggul.
ESP Shaklee


Umum  mengetahui ESP ini diiktiraf seluruh dunia, malah mempunyai kajian klinikal yang sangat ekstensif dan komprehensif serta memiliki kualiti yang tinggi yang pernah dihasilkan. Pihak Shaklee juga hanya menggunakan kacang soya non Genetically Modified Organism (GMO) untuk meghasilkan ESP. Kacang soya ini diproses pada suhu yang rendah untuk memastikan nutriemn -nutrien tidak hilang disebabkan oleh suhu yang tinggi. 

Lebih menarik, setin ESP Shaklee ini dihasilkan daripada 30kg kacang soya non GMO yang sememangnya terkenal dengan tahap kualitinya yang tinggi. Penghasilan ESP daripada kuantiti non GMO yang banyak ini juga memberikan keistimewaan dari segi bekalan sumber tenaga dan boleh bertahan lama.

ESP juga merupakan satu-satunya produk di dalam pasaran yang menjamin penyediaan 9 asid amino penting yang tidak dapat dihasilkan oleh tubuh manusia. Hebat bukan ESP shaklee ini? Bonus untu semua, ESP juga turut diperkayakan dengan 5 sumber vitamin dan 4 sumber mineral yang penting untuk kesihatan tubuh badan. 

ESP shaklee ini bukan sahaja sesuai untuk golongan dewasa, golongan remaja dan warga emas juga boleh menikmati keenakkan dan khasiat ESP shaklee ini. Kandungan Indeks Glisemik (G.I) yang rendah juga membuatkan ESP shaklee ini sangat sesuai dinikmati oleh pengidap kencing manis. Bukan sahaja mampu mengawal kencing manis, malah ESP ini boleh memberi tenaga kepada mereka.

Menarik bukan, fakta mengenai ESP shaklee ini? Ingin mencuba? Boleh hubungi saya untuk pertanyaan dan maklumat lanjut.

SID shaklee anda,
suhailey 886589
012.921.4064

'Bersama Memantapkan Kesihatan Diri Demi Ibadah Yang Lebih Cemerlang'



No comments:

Post a Comment

Your Comment Is Our Motivation!
Thank You Very Much

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...