Tuesday, January 3, 2017

VITAMIN SHAKLEE UNTUK IBU MENGANDUNG SUPAYA TAK CEPAT PENAT DAN BERTENAGA

TAHNIAH! ANDA MENGANDUNG
TAHNIAH! ANDA MENGANDUNG
TAHNIAH! ANDA MENGANDUNG

Wah...seronok kan dengar ungkapan ni. Especially anak pertama. Memang teruja. Susah nak describe perasaan tu macam mana.


Bila mengandung, keperluan nutrien secara keseluruhannya akan berubah. Ibu mengandung memerlukan nutrien yang cukup untuk diri sendiri dan anak yang dikandung.

Tak cukup dengan hanya makan makanan berkhasiat, ibu mengandung perlu mengambil suplemen / vitamin / makanan tambahan untuk memastikan anak dalam kandungan dan diri sendiri cukup nutrien yang diperlukan.

Pelbagai masalah akan timbul bila mana ibu mengandung kurang nutrisi. Salah satu kesan jelas pada ibu mengandung yang tidak mendapat nutrien yang mencukupi ialah ibu mengandung mudah penat dan kurang bertenaga.



Semakin meningkat fasa kandungan ibu, semakin banyak tenaga diperlukan. Nak sampai 9 bulan tu, memang semakin banyak tenaga diperlukan. Anak dalam kandungan semakin membesar kan.

Jika ibu mengandung mengalami alahan teruk, keadaan akan bertambah parah. Letih lesu akan menjadi peneman setia ibu mengandung. Disaat ini, vitamin sangat membantu.

Bukan sahaja membantu membekalkan tenaga kepada ibu mengandung, malah pengambilan vitamin dapat membantu mengelakkan kesan buruk kekurangan nutrien kepada anak dalam kandungan.

Vitamin shaklee untuk ibu mengandung terdiri daripada ESP, Vitalea, B Complex, Vitamin C, Ostematrix dan Omega Guard.

Vitamin C, selain membuatkan ibu mengandung kelihatan berseri, vitamin C juga sangat diperlukan untuk menguatkan sistem imun ibu mengandung. Ini penting untuk mengelakkan ibu mengandung jatuh sakit sepanjang kehamilan.

vitamin ibu mengandung


Sebarang penyakit hatta demam sekalipun adalah perlu dielakkan memandangkan ia tidak baik untuk kesihatan anak dalam kandungan.

Sebolehnya, jaga la kesihatan semasa ibu sedang mengandung. 

Jangan lupa pengambilan vitamin C setiap hari. Vitamin C kan tinggi antioksidan, sifat ini lah yang membantu melindungi ibu mengandung daripada sebarang jangkitan.

Gabungan ESP, Vitalea dan B complex membantu memberikan tenaga segera kepada ibu mengandung. Pengambilan ketiga-tiga vitamin ini, membantu ibu mengandung menghadapi saat-saat alahan / morning sickness yang biasanya terjadi pada awal kehamilan.

B Complex tu wajib makan tau, ada asid folik sekali untuk menghalang terjadinya spina bifina pada anak dalam kandungan. 

Multivitamin atau Vitalea sangat wajib diambil sepanjang ibu mengandung. Daripada vitalea inilah, bekalan vitamin yang diperlukan oleh badan ditop up. Tak cukup sekadar mendapat vitamin daripada makanan yang dimakan. Jangan lupa, anak dalam kandungan memerlukan vitamin jugak.

Vitalea shaklee didatangkan bersama zat besi. Untuk mendapatkan bacaan Hb yang cantik, kenalah makan vitalea ni. Lengkap dengan mineral sekali.

vitamin ibu mengandung



Omega guard adalah sejenis minyak ikan yang mana sangat baik untuk perkembangan otak anak adalah kandungan.

Bekalan kalsium sepanjang ibu mengandung boleh didapati dengan pengambilan Osteomatrix. Bukan sahaja melindungi ibu mengandung daripada kekurangan kalsium, malah, ostematrix juga bagus untuk perkembangan  tulang dan gigi anak dalam kandungan.

Ostematrix juga membantu ibu mengandung mengatasi sembelit dan kekejangan sepanjang kehamilan. Sangat penting kan, osteomatrix ni. 

Memang melegakan ibu mengandung. Seksa tau sembelit. Kekejangan pun sama, especially tengah malam. Haru bila kena.

Last but least, ibu mengandung jangan culas makanan vitamin tau. Mesti kena makan. 
Pilih vitamin shaklee untuk ibu mengandung memandangkan vitamin shaklee adalah semulajadi, berkesan dan selamat untuk dimakan.

Paling best, vitamin shaklee ibu mengandung ini boleh diambil pula ketika pantang. Jimat. 


Berminat untuk mengetahui lebih lanjut mengenai Vitamin Shaklee Untuk Ibu Mengandung ini, hubungi sahaja : 

Suhailey Mohd Noor
sueymn@yahoo.com
COD di kawasan Kemaman/Kuantan
Penghantaran dengan Pos Laju/Gedex ke seluruh negeri dalam Malaysia
Penghantaran ke luar negara juga disediakan



*Penafian:   Segala testimoni/penulisan tentang produk yang dikongsi di laman ini bukan bertujuan untuk merawat, mencegah, mendiagnose atau menyembuhkan apa jua penyakit. Pembaca yang mengalami masalah kesihatan digalakkan mendapat nasihat daripada pakar perubatan yang diiktiraf.

No comments:

Post a Comment

Your Comment Is Our Motivation!
Thank You Very Much

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...