Wednesday, January 16, 2013

OSTEMATRIX, KALSIUM PENYELAMAT TULANG

cerita tentang ostematrix, cerita tentang kalsium..



Kekurangan kalsium memang perkara biasa dikalangan rakyat malaysia sekarang, kekurangan kalsium memang sangat boleh mengganggu kelangsungan hidup kita semua. Sakit pinggang? sakit gigi? sakit belakang? sakit ni semua berkaitan dengan kekurangan kalsium dalam badan.

Jom kita baca info tentang kalsium ye!


Kalsium adalah unsur kimia dalam jadual berkala yang bersimbolkan Ca dan mempunyai nombor atom 20. Kalsium logam alkali bumi kelabu yang lembut yang digunakan sebagai agen penurun dalam penyarian torium,zirkonium dan uranium. Kalsium adalah unsur kelima paling berlimpah dalam kerak Bumi. Ia amatlah penting bagi organisma hidup, terutamanya dalam fisiologi sel, dan merupakan unsur paling biasa dalam kebanyakan haiwan.(dipetik dr wikipedia)

Penduduk Asia, terutamanya wanita, disaran mendapatkan keperluan kalsium harian secukupnya (antara 800 hingga 1,000 miligram) di samping nutrien penting lain seperti protein, zink, magnesium dan vitamin D yang diperlukan untuk mengekalkan tulang yang kuat dan sihat. 
Kenapa wanita? wanitakan memerlukan lebih kalsium terutama semasa mengandung dan menyusukan anak. Ibu mengandung seperti mana ibu menyusu, mereka memerlukan sekurang-kurangnya 1200-1300 mg kalsium setiap hari untuk menampung keperluan semasa mengandung/menyusu. Bayangkan ibu yang mengandung dan masih juga menyusukan anak, pasti keperluan kalsium sedikit meningkat untuk memenuhi keperluan harian mereka.

ooo begitu...kenapa kalsium ni penting sangat? untuk ape ye?


Kalsium diperlukan untuk 
  • menyokong struktur tulang
  • menyokong struktur gigi
  • pengawalaturan pengecutan otot
  • pembekuan darah
  • fungsi saraf

mmm..mane nak dapat sumber kalsium ni?
Selain daripada susu dan hasil tenusu, makanan yang tinggi dalam Kalsium termasuklah ikan dengan tulang lembut seperti sardin dalam tin dan ikan bilis, kacang dan kekacang seperti dal kuning, brokoli, kangkung dan kai-lan serta produk yang diperkuat dengan Kalsium seperti dadih dan bijirin sarapan.
untuk supplemen pulak, boleh amik OSTEMATRIX keluaran SHAKLEE sdn bhd.
kenape OSTEMATRIX?



Kerana, para saintis Shaklee telah menghasilkan Osteomatrix yg mengandungi Kalsium, Vitamin D dan Magnesium untuk penjagaan kesihatan tulang dan gigi dengan baik.Kajian klinikal juga telah dijalankan dan didapati ia membantu dalam penyerapan kalsium untuk tulang.
berikut adalah komposisi OSTEMATRIX Shaklee,


• 1,000 mg (100% DV) komponen kalsium semulajadi yang mudah diserap oleh tubuh badan

• 400 mg (100% DV) komponen Magnesium membantu pembentukan tulang 
• 400 IU (100% DV) Komponen Vitamin D membantu penyerapan Kalsium

selain itu, nutrien-nutrien di dalam Osteomatrix juga dapat membantu dalam menstabilkan tekanan darah, membantu ketika kontraksi otot-otot dan mengurangkan PMS simptom seperti kekejangan, kemurungan dan sebagainya.
(cc shaklee website)



apa lagi kawan-kawan, jom berostematrix.

ostematrix

Pengedar Shaklee Kuantan
Pengedar Sahklee Kemaman
Delivery via Poslaju thru out Malaysia.



order @0129214064/sueymn@yahoo.com.



xoxo

suey






No comments:

Post a Comment

Your Comment Is Our Motivation!
Thank You Very Much

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...