Friday, March 20, 2015

ATASI RAMBUT GUGUR SUPAYA LEPAS BERSALIN TAK BOTAK LICIN

Masalah rambut gugur memang menghantui ibu bersalin sejak dari dulu lagi. Tak dinafikan memang ada ibu yang bertuah, rambut mereka tak gugur banyak, sebab selalunya selepas bersalin, memang rambut akan gugur banyak la.

Tak cantik pulak bila rambut dah jarang sangat, jangan sampai botak sudah. Serabut tau rambut asyik gugur ni. Klik video pendek dibawah untuk tonton pengalaman beliau dengan rambut gugur kronik dan bagaimana beliau mengatasinya.


Rambut Gugur Merimaskan, Terutama Wanita Bertudung Ini... from iReach HD on Vimeo.

Basically, kenapa rambut boleh gugur selepas bersalin?
Salah satu sebab kenapa rambut gugur selepas bersalin disebabkan oleh pola pemakanan yang tidak sihat.

Biasanya, ibu-ibu bersalin akan mengawal pemakanan supaya dapat mengembalikan semula bentuk badan langsing seperti sebelum hamil. Ini menyebabkan mereka kekurangan nutrisi yang amat diperlukan tubuh.

Tambahan pula, proses penuaan wanita berlaku dengan lebih cepat berbanding lelaki. Oleh sebab itu, kulit kepala juga akan menjadi tua lebih cepat berbanding lelaki. Masalah penuaan ini menyebabkan liang-liang rambut menjadi kosong. Liang-liang rambut yang kosong ini jika dibiarkan dan tidak diaktifkan bagi pertumbuhan rambut baru, ia akan tertutup dan terbenam.

Bagi wanita, tempoh dua hingga tiga tahun sudah cukup membuatkan wanita kelihatan 'botak' kerana liang-liang rambut cepat tertutup. Bayangkan umur kita dah 30 sekarang, by 33, alamak,,,kita dah BOTAK!!!

Eh, tak nak jadi gitu kan? Karang kan, tak pasal-pasal suami cari lain. Isteriku botak??? Sebelum apa-apa kesan buruk berlaku, lebih baik kita atasi masalah rambut gugur ni.

Vitamin yang boleh membantu mengatasi masalah rambut gugur ini termasuklah sumber protin dan mineral seperti zink. Vitamin ini juga bagus kesihatan optimum semasa berpantang tau!

Tak lupa juga pemilihan syampu yang tepat untuk mengatasi masalah rambut gugur.

Hubungi saya sekarang ditalian 012 921 4064 untuk order vitamin berkenaan sebelum rambut gugur menjadi lebih kronik. Tak kan nak tunggu kepala dah botak baru nak cari penyelesaian kan? Sesal dulu pendapatan, sesal kemudian tiada guna :). Konsultasi PERCUMA hanya untuk pelanggan saya :)

Sekiranya anda disekitar Kuantan dan Kemaman, berikut adalah kawasan COD (cash on delivery) saya,

KUANTAN
BANDAR KUANTAN-AIR PUTIH-HTAA-UIA-BALOK-BESERAH-SG KARANG-SG ULAR-GEBENG-CHERATING-CHENDOR

KEMAMAN 
TAMAN PERWAJA-BERENJUT-GELIGA-FIKRI-JAKAR-GONG PAUH-BUKIT MENTOK-BANDAR CHUKAI-BUKIT KUANG-TELUK KALONG-KIJAL

Bersama Membangunkan Ekonomi Ummah

Pengedar Shaklee Kuantan 
Pengedar Shaklee Kemaman

Suhailey Mohd Noor
ID 886589


No comments:

Post a Comment

Your Comment Is Our Motivation!
Thank You Very Much

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...