Friday, March 20, 2015

3 TIPS ATASI SAKIT PINGGANG UNTUK ELAK KENA PECAT

Sakit pinggang memang perkara biasa kan, tak kira usia pulak tu, sesiapa pun boleh alami. Muda- muda pun dah boleh kena sakit pinggang kan? Time datang bulan tu tak usah cakap la kan.

Yang jadi tak biasa tu, bila sakit pinggang kerap sangat sampai asyik MC je. Silap haribulan boleh kena pecat tau. Parah gini.

Sakit pinggang ni boleh jadi kat siapa saja, paling common kat orang perempuan la berbanding lelaki. Masa datang bulan sakit pinggang, masa hamil, masa bersalin, masa berpantang dan seterusnya. Macam tak sudah-sudah je kan, asyik ada kaitan je orang perempuan ni dengan sakit pinggang! 

Tak percaya? Jom tonton video dibawah, ibu ni punya la sakit pinggang, sampai punca dia sakit pinggang tu, effect kat anak dia sekali tau.! Seram jugak tu...


Sakit Tulang Belakang & Lenguh2 Badan Buat Ibu Ini RImas, Sampailah.... from iReach HD on Vimeo.
mmm tak nak la kan sampai macam tu, nasib baik ibu ni jumpa penyelesaian sakit pinggang dia tu. Alhamdulillah. 

Selain daripada cara ibu tersebut selesaikan masalah sakit pinggang dia tu, di sini saya ceritakan tips untuk atasi sakit pinggang terutama untuk ibu menyusu supaya takde la asyik mc je sampai kena pecat pulak nanti.

Tips ni mungkin tak secepat berkesan seperti penyelesaian yang digunakan oleh ibu dalam video tu, tapi its really help.

1. Senaman.
Percaya atau tidak, sebanarnya, senaman memang membantu mengurangkan sakit pinggang kita. Memang terdapat spesifik senaman yang boleh dilakukan untuk mengatasi sakit pinggang. Boleh rujuk gambarajah di bawah sebagai panduan senaman yang perlu diamalkan. 

Senang je kan senaman-senaman ni. Memang boleh sangat nak amal.

2. Mengurut
Mengurut dengan minyak merupakan salah satu cara efektif untuk mengatasi sakit pinggang walaupun cara ini bersifat sementara.

Minyak urut yang boleh disediakan adalah campuran minyak kelapa (4 sudu), minyak bijan (2 sudu), minyak mustard (2 sudu) dan bawang putih (8-10 ulas). Fry semua campuran ni dan gunakan untuk mengurut pinggang kita.

3. Pek ais
Guna pek ais secara langsung pada bahagian pinggang. Paling bagus, tepek pek ais pada bahagian belakang pinggang selama 30 minit.
Pek ais ni boleh dibeli di mana- mana pasaraya. Kedai menjual barangan bayi pun ada. Ibu yang aktif pam susu pasti ada pek ais ini.
Bagi ibu yang takde pek ais, boleh sediakan sendiri di rumah. Senang je, isi kiub ais sebanyak yang mungkin ke dalam 1 beg plastik. Tadaa..jadi la pek ais!!

Bagi saya lah, paling senang dan mujarab la kan, saya lebih suka penyelesaian macam ibu dalam video tu buat. Senang dan mudah. Bajet tak tinggi, senang nak amal.

Nak order vitamin macam ibu dalam video tu makan?? 
Takkan nak tunggu gigi anak decay kan? kesian anak^^^
Jangan tunggu sampai MC habis baru nak cari penyelesaian..parah tu.

Hubungi saya ditalian 012 921 4064. Konsultasi percuma khas untuk pelanggan yang membuat pembelian dengan saya :)

Sekiranya anda disekitar Kuantan dan Kemaman, berikut adalah kawasan COD (cash on delivery) saya,

KUANTAN
BANDAR KUANTAN-AIR PUTIH-HTAA-UIA-BALOK-BESERAH-SG KARANG-SG ULAR-GEBENG-CHERATING-CHENDOR

KEMAMAN 
TAMAN PERWAJA-BERENJUT-GELIGA-FIKRI-JAKAR-GONG PAUH-BUKIT MENTOK-BANDAR CHUKAI-BUKIT KUANG-TELUK KALONG-KIJAL

Bersama Membangunkan Ekonomi Ummah

Pengedar Shaklee Kuantan 
Pengedar Shaklee Kemaman

Suhailey Mohd Noor
ID 886589


No comments:

Post a Comment

Your Comment Is Our Motivation!
Thank You Very Much

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...