Monday, October 27, 2014

CARA NAIKKAN BERAT BADAN VERSI SAYA | KISAH BENAR

Saya nak naikkan berat badan!
Eh, siapa kata takde orang nak naikkan berat badan
Tahu tak, sebenarnya nak naikkan berat badan lagi susah daripada nak turunkan berat badan tau. 

Tak percaya? 
Go and ask mereka yang kurus, tak pernah kita tengok dia gemuk hatta sedikit pun, memang susah betul nak naikkan berat badan orang macam ni.
ESP, MEALSHAKE
TOLONG!!!
Sebenarnya, saya adalah salah seorang antara mereka yang bertuah tu (bertuah ke?) yang makan la banyak mana pun, berat masih tak naik-naik. Kategori underweight je sentiasa!. 
Memang selalu la tipu berat untuk kira BMI (Body Mass Index) untuk keperluan rekod kakitangan hospital tu.^^^hehe

Tetapi..Tetapi...tetapi...
Itu kisah dulu lah, kisah 2 tahun lepas, sekarang ini saya dah dapat normal BMI tau. Tak main la tipu - tipu berat ni. Berlagak!!!

Tapi, serius, memang best bila dapat berat yang normal ni, setelah bersungguh berusaha kan. 
Just imagine, berat saya hanya 38 Kg semasa menyusukan Nuraini. Paling berat pun, 43 Kg. Memang underweight betul. 
naikkan berat badan
MAKAN BANYAK
Makan punya la banyak kali. Nasi 3 kali sehari tau. Belum lagi campur dengan kek la, roti la, biskut la, jajan apa ntah lagi ^^^^

Namun, berat badan ku tetap begitu jua. Menyusu ke tak menyusu ke, sama je :(

Setelah mencuba berbagai cara untuk naikkan berat badan, suatu hari tu tergerak hati nak cuba vitamin shaklee. Tujuan utama adalah untuk tenaga sebenarnya, kebetulan kawan baik yang jual. Of course la kena support. Kawan maa..kasi semangat la dia nak berniaga kan. 

So, bermula lah episod mengESPkan diri sendiri, awal-awal memang tak berapa nak konsisten, lepas tu ok la. Then, saya tambah Mealshake. Minum both vitamin shaklee ni setiap hari. erk...^^^

Tipu la kalau saya cakap, memang konsisten hari-hari kan. Memang ada je hari yang tak konsisten, terutamanya hari cuti hujung minggu. Memang hancur tahap konsistensi ni^^^^

Sebenarnya, untuk naikkan berat badan dengan vitamin shaklee ni, vitamin yang dicadangkan oleh pihak shaklee adalah ESP, Mealshake, Vitalea dan B Complex. Tapi, untuk saya, ESP dan Mealshake sudah mencukupi.
YEAY!!! BERAT DAH NAIK!!!
Yeay...lepas lebih kurang 2 bulan, berat badan saya dah naik. Hasilnya agak lambat bagi saya, tapi saya puas hati, lagipun masa tu memang tengah menyusukan si kecil Nuraini lagi. Dah lepas eksklusif breastfeeding dah dan memang Nuraini menyusu sehingga umur lebih kurang 3 tahun.

Selepas dah mencapai berat ideal yang saya nak, saya masih mengamalkan vitamin shaklee ESP dan Mealshake ni sehingga sekarang. Cuma tak sekonsisten dulu lah. Sekadar untuk menikmati kelebihan lain ESP dan Mealshake ni. Dos pengambilan pun dah saya kurangkan. 

Ambil vitamin ni, kena ikut keperluan jugak. Dah capai matlamat dengan vitamin yang kita nak tu, kita teruskan untuk terus mendapat manfaat.
SET NAIKKAN BERAT BADAN
SET NAIKKAN BERAT BADAN SAYA
Untuk naikkan berat badan dengan ESP dan Mealshake ni, ada cara makan yang tersendiri, kalau salah cara makan, both ESP dan Mealshake ni boleh buat anda KURUS tau!. 

Kesan lain yang saya dapat daripada mengamalkan ESP dan Mealshake ini adalah :

# Badan lebih bertenaga
# Tak cepat penat dan letih walaupun travel jauh setiap hari pergi kerja (1 jam /sehala)
# Kulit tampak lebih halus
# Kulit tak kusam dah
# Kulit lebih lembab (tak perlu pelembab muka dah!) yeay, jimat!
# Susu lebih pekat untuk Nuraini

Itulah kisah saya dan vitamin shaklee untuk naikkan berat badan. walaupun saya tak ambil set naikkan berat badan yang lengkap, namun sangat berpuas hati dengan kesan yang diberikan. ESP dan Mealshake dan cukup untuk naikkan berat badan yang saya nak.

Jika anda pun ingin naikkan berat badan seperti saya, hubungi saya (012 921 4064) untuk konsultasi dan pengambilan vitamin shaklee untuk naikkan berat badan yang sesuai untuk anda.
Daftar Ahli Shaklee
DAFTAR AHLI SHAKLEE SEKARANG
Sekiranya anda disekitar Kuantan dan Kemaman, berikut adalah kawasan COD (cash on delivery) saya,

KUANTAN
BANDAR KUANTAN-AIR PUTIH-HTAA-UIA-BALOK-BESERAH-SG KARANG-SG ULAR-GEBENG-CHERATING-CHENDOR
KEMAMAN 
TAMAN PERWAJA-BERENJUT-GELIGA-FIKRI-JAKAR-GONG PAUH-BUKIT MENTOK-BANDAR CHUKAI-BUKIT KUANG-TELUK KALONG-KIJAL

Bersama Membangunkan Ekonomi Ummah

Pengedar Shaklee Kuantan 
Pengedar Shaklee Kemaman
Suhailey Mohd Noor
ID 886589

No comments:

Post a Comment

Your Comment Is Our Motivation!
Thank You Very Much

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...