Thursday, March 20, 2014

set kesihatan keluarga

Vitamin untuk keluarga? yup! set kesihatan keluarga nama dia. Dah nama pun keluarga kan, haruslah untuk manfaat seluruh keluarga. Set kesihatan keluarga ini saya kongsi bersama seluruh ahli keluarga. Bukan sahaja keluarga nukleus saya, malah keluarga besar saya juga. Kenapa saya sediakan set vitamin keluarga sihat untuk ahli keluarga saya? Sebab utama sudah pastilah kerana saya inginkan tahap kesihatan yang baik untuk ahli keluarga saya, agar mereka boleh terus menjalankan aktiviti harian dengan lebih lancar dan efisien. Saya tak sanggup nak lihat dan hadapi keadaan di mana ahli keluarga saya berada didalam keadaan kesihatan yang tidak memuaskan. Maka, saya ikhtiarkan dengan membekalkan set kesihatan keluarga untuk memastikan kesihatan ahli keluarga terjaga dengan baik. Mudah untuk beribadah apabila kita mempunyai tahap kesihatan yang baik. Bangun malam untuk beribadah/belajar pun mudah, kurang mengantuk di siang hari. InshaAllah.

Set Kesihatan Keluarga

Set Kesihatan Keluarga Shaklee ini terdiri daripada Energising Soy Protein (ESP), Vitalea, B Complex dan Vitamin C. Empat vitamin hebat ini boleh dikongsi seisi keluarga (dewasa berumur 13 tahun ke atas), ibu, ayah, suami, juga adik beradik. Ramai sangat nak kongsi ni, berapa set kesihatan keluarga nak kena beli sebulan ni?? hihi, jangan bimbang, jom kita kira. Ok, macam ni, kita boleh anggarkan ikut cara ni, ESP tu 850g (tahan 2-3 bulan utk 1 orang), Vitalea 120 biji, B Complex 120 biji dan Vitamin C 120 biji. Jika, set kesihatan keluarga ini dikongsi bersama  seramai 4 ahli keluarga, maka 1 set kesihatan keluarga sudah cukup untuk sebulan. Lagi jimat sekiranya, setiap ahli menyumbang duit (berkongsi duit) untuk pembelian set kesihatan keluarga ini ataupun pembelian set kesihatan keluarga ini dibuat mengikut giliran. Takde la rasa sangat pengeluaran duit tu kan.

Eh apa yang menariknya set kesihatan keluarga ni? Set kesihatan keluarga ini merupakan set asas dalam penjagaan kesihatan umum. Harus diingatkan, set keluarga keluarga ini tidak bertujuan untuk menyembuhkan apa-apa penyakit termasuk penyakit kencing manis atau pun tekanan darah tinggi. Set kesihatan keluarga ini membekalkan tenaga dan juga membekalkan nutrisi termasuk mineral untuk menampung keperluan harian. Nutrisi ini penting kepada otot, kulit, rambut, tulang dan juga kuku untuk tumbesaran dan pertumbuhan. 

Set kesihatan keluarga ini sesuai untuk diambil oleh semua golongan orang dewasa termasuklah warga emas dan golongan muda belia. Selain turut membekalkan tenaga harian, set kesihatan keluarga ini juga membantu menguatkan sistem imun badan. Bekalan antioksida yang terkandung di dalam  set kesihatan keluarga ini juga membantu membanteras radikal bebas yang bebas berada di dalam badan kita. Kandungan protein yang mencukupi dalam set kesihatan keluarga ini membantu membaiki struktur kulit dan seterusnya membantu dalam penjagaan kecantikan kulit. Set kesihatan keluarga ini juga turut membekalkan acid amino yang tidak dapat dihasilkan oleh badan tetapi diperlukan oleh badan kita.

Banyak lagi sebenarnya khasiat dan manfaat set kesihatan keluarga ini. Cukup setakat ini dulu bagi entri kali ini. Apapun, segalanya adalah untuk kesihatan yang baik dan memuaskan. 
Apabila badan sihat, hati pun turut ceria. 

Jangan segan untuk hubungi saya bagi mendapatkan set kesihatan keluarga dan juga konsultasi yang berkaitan.
 suhailey mohd noor
012 921 4064
sueymn@yahoo.com
id 886589

bersama membangunkan ekonomi ummah

suey, si penjual shaklee



No comments:

Post a Comment

Your Comment Is Our Motivation!
Thank You Very Much

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...