Pages

Thursday, July 9, 2015

ATASI RAMBUT GUGUR DAN KELEMUMUR DENGAN B KOMPLEKS DAN ZINK KOMPLEKS

Rambut gugur bukan hanya terjadi kepada wanita. Lelaki pun sama terjebak dengan masalah rambut gugur ini. Kalau orang perempuan, boleh la sorok rambut nipis tu dengan tudung kan? Kalau lelaki? hihi pakai topi je lah jawabnya.

Ngerikan, rambut semakin menipis sampai hampir nampak kulit kepala sebab masalah keguguran rambut yang kritikal. Segan pulak nak keluar rumah. Kalau perempuan pulak, dalam rumah pun terpaksa pakai tudung.

Lagi teruk kalau kulit kepala turut menghadapi masalah kelemumur. Lagi la masalah rambut gugur menjadi-jadi akibat kulit kepala yang tidak sihat.

So, anda ada pilihan untuk membiarkan sahaja rambut terus gugur sehingga botak atau nak cari jalan penyelesaian untuk masalah rambut gugur kronik?



Tak nak rambut gugur semakin menjadi - jadi?
Jom Ikhtiar dengan B Kompleks dan Zink Kompleks Shaklee.

Kenapa perlukan B Kompleks dan Zink Kompleks untuk masalah rambut gugur ni.

RM 33.75 | 120 BIJI | TAHAN 4 BULAN

Paras zink yang tinggi akan menyebabkan musuh rambut kita iaitu DHT (dihydrotesterone) rendah dalam tubuh kita. Apabila DHT rendah, ini akan mengurangkan rambut gugur.

Apabila paras zink rendah, paras DHT akan tinggi. Maka, rambut pun gugur.

Mungkin anda kata, ada dah bekalkan zink melalui pemakanan harian, namun, adakah anda pasti ianya mencukupi kerana zink juga diperlukan untuk fungsi lain seperti penglihatan, ingatan, bau dan rasa, penghadaman dan lain-lain.

Nampak tak, zink yang sepatutnya berada di folikel rambut tadi, digunakan untuk fungsi-fungsi lain yang lebih penting apabila kekurangan zink dalam badan. Apabila situasi ini berlaku, rambut mula gugur.

Zink juga diperlukan untuk :

1) membantu dalam mengaktifkan 200 en
dalam badan yang mana membantu meningkatkan sistem imun agar badan lebih berupaya menghasilkan pertumbuhan rambut baru dan menggantikan rambut yang gugur.

2) mengawal hormon

3) membantu mempercepatkan pemulihan radang kulit terutama kulit kepala yang sering luka akibat digaru. (Kelemumur ni gatal tau)

RM 52.50 | 120 BIJI | TAHAN 4 BULAN

B Kompleks pula diperlukan untuk menggalakkan pertumbuhan rambut dan menghalang keguguran rambut selain memberikan nutrisi lengkap kepada rambut baru dan lama.

Biotin adalah vitamin B yang sering dirujuk sebagai vitamin rambut. Ia berfungsi untuk memetabolismakan asid lemak yang menjana pertumbuhan dan pembaikan folikel rambut, sekaligus mengurangkan kerosakan folikel rambut.

Salah satu punca rambut gugur adalah akibat daripada stress yang anda alami. Vitamin B Kompleks juga membantu mengurangkan rambut gugur akibat stress memandangkan ia bertindak untuk menenangkan emosi anda.

Vitamin B6 yang terkandung dalam B Kompleks ini berfungsi untuk membantu mengatasi masalah kelemumur.

Jika anda mempunyai masalah rambut gugur dan kelemumur teruk dan ingin mencuba vitamin B Kompleks dan Zink Kompleks, hubungi saya segera.

Sila dapatkan produk shaklee yang hebat ini! Jangan buang masa lagi, bertindak dengan cepat. Hubungi saya SEKARANG JUGA! Suhailey 012 921 4064.



Sekiranya anda perlukan sebarang maklumat lanjut dan konsultasi berterusan secara PERCUMA sila hubungi saya. Anda BERHAK untuk dapatkan LAYANAN ISTIMEWAKHAS UNTUK CUSTOMER SAYA SAHAJA.

SuhaileyMohdNoor
012 921 4064

COD : Kuantan Kemaman


No comments:

Post a Comment

Your Comment Is Our Motivation!
Thank You Very Much