Pages

Monday, July 13, 2015

6 TIPS ATASI BADAN BERBAU BUSUK MASAM SUPAYA AWEK TAK LARI

Masalah bau badan memang tidak menyenangkan. Rasa rendah diri je bila badan cepat berbau ni. Lagi parah bila badan berbau masam. Takde yang nak dekat. Kesian.

Lagi merisaukan kalau apabila mengganggu orang lain. Kesian orang.

Amat memalukan bila ada yang tegur. Rasa macam nak menyorok bawah meja je. 

Badan berbau ataupun bromhidrosis adalah bau yang tak menyenangkan yang datang apabila kita berpeluh.
TIPS ATASI BADAN BERBAU BUSUK MASAM

Peluh sebenarnya tidak berbau. Peluh akan berbau apabila bakteria terdapat pada permukaan kulit bercampur dengan peluh. Bakteria tersebut membiak dengan cepat dan mengeluarkan bau busuk.

Segan kan, badan berbau ni, Jom cuba tips di bawah. Kena selesaikan masalah bau badan ni, kang awek lari baru tahu.

6 Tips Atasi Badan Bau Busuk Masam 

# Mandi

Mandi sekurang-kurangnya sekali sehari. Mandi kerap lagi bagus. Tujuan utama mandi adalah untuk menghalang bakteria daripada terus menghuni permukaan kulit anda.

Jangan lupa basuh tempat yang cenderung untuk berpeluh seperti ketiak. Bila kawasan seperti ketiak ini bersih, kurang bakteria menghuni disitu, seterusnya kurang badan berbau busuk.Tak sempat nak bau masam.

# Guna Mandian Antibakteria.

Pilih mandian yang mempunyai unsur antibakteria. Banyak pilihan kat pasaraya tu. Pilih je mana yang korang suka. Penggunaan mandian antibakteria, akan mengurangkan bau badan dengan mengurangkan jumlah bakteria pada permukaan kulit badan.

# Lap badan sehingga betul-betul kering

Lepas dah mandi tu, jangan lupa lap badan sampai betul-betul kering. Pastikan bahagian badan yang selalu berpeluh tu kering sepenuhnya. Bila badan kita kering, bakteria penyebab bau busuk susah untuk membiak di situ.

# Deodoran

Jangan lupa pakai deodoran. Deodoran bukan untuk halang bakteria membiak, tapi ia bertindak untuk mengurangkan bau yang dihasilkan oleh bakteria tersebut. Kurang sikit bau busuk tau. Tak la masam sangat bau korang tu.

Dicadangkan guna deodoran 2 kali sehari untuk kurangkan bau badan. Pagi sekali, petang sekali. Malam tak perlu pakai pun takpe.

# Kerap tukar baju dan stokin

Jika anda tak sempat mandi dan sedang berpeluh, tukar baju anda. Pastikan baju anda bersih. Baju baru membantu kurangkan bau badan anda,

Jangan lupa pakai stokin yang bersih hari-hari. Boleh guna pewangi juga untuk elak bau kaki yang busuk.

# Kurangkan Makan Makanan Yang Sebabkan Bau anda berbau

Pernah tak dengar orang kata. Apa yang anda makan, mempengaruhi bau badan anda.

Kalu boleh, kurangkan makanan yang membuatkan anda berpeluh seperti makanan pedas. Makanan yang berunsurkan halia dan bawang akan buatkan bau badan busuk tau.

Jangan tak tahu, minum minuman berkaffein boleh buatkan anda berpeluh lebih.


Vitamin shaklee untuk mengatasi masalah bau badan 

Herblax

# Herb lax memang bagus untuk mengurangkan bau badan yang busuk masam tuh. Herb lax ni merangsang pengecutan otot usus dan sekaligus menghalang penyerapan toksik. Selain mengurangkan bau badan yang busuk masam tu, herb lax juga membantu meningkatkan pengaliran darah, elak jerawat tumbuh, kasi clear sembelit dan juga kurangkan gas dalam perut dan usus.

Alfalfa Kompleks

# Alfalfa memang terkenal sebagai penyahtoksin dan pembersih badan. Bila badan tak serap toksik, kurang la bau badan yang busuk masam tu.

Masalah bau badan busuk masam ini memang masalah serius. Sebelum kena tinggal dengan awek, kena reject dengan bakal mak mertua, kena perli ngan kawan sepejabat, sila atasi masalah ini segera tau.

Sila dapatkan produk shaklee yang hebat ini! Jangan buang masa lagi, bertindak dengan cepat. Hubungi saya SEKARANG JUGA! Suhailey 012 921 4064.

Sekiranya anda perlukan sebarang maklumat lanjut dan konsultasi berterusan secara PERCUMA sila hubungi saya. Anda BERHAK untuk dapatkan LAYANAN ISTIMEWAKHAS UNTUK CUSTOMER SAYA SAHAJA.

SuhaileyMohdNoor
012 921 4064
COD : Kuantan Kemaman
Bersama Membangunkan Ekonomi Ummah







No comments:

Post a Comment

Your Comment Is Our Motivation!
Thank You Very Much